Choose language
Bilde av svindel e-post

Advarsel om svindelforsøk

Vi har blitt informert om at det er flere som har mottatt denne falske e-posten hvor avsender utgir seg for å være fra Visma Amili. Dette er et forsøk på svindel.

Vi kan dessverre ikke utelukke ytterligere forsøk på svindel via e-post før personene som har sendt disse meldingene blir stoppet. Dersom du har mottatt en slik e-post, ber vi deg slette den umiddelbart. 

Vi oppfordrer deg til å logge deg inn på MinSide via våre nettsider for å se om du har en sak hos oss.

En fiktiv person sitter bak en bærbar maskin med maske foran ansiktet

Dette må du se etter

Sikre tegn på at avsenderen ikke er fra Visma Amili

Uansett om du har mottatt en e-post, en SMS eller en QR-kode, er det visse ting du kan sjekke for å se om meldingen er ekte.


Visma Amili vil aldri be deg: 

  • Dele personlig eller sensitiv informasjon som passord, PIN-koder, BankID eller andre  bank- og betalingsdetaljer.

  • Klikke på eksterne lenker som ber deg oppgi personlig og/eller sensitiv informasjon. 

Er du usikker om du har et krav hos oss, kan du logge deg inn på MinSide og sjekke.

Illustrasjon av en mail vist på en telefon

Verifisere e-poster fra Visma Amili

Er mailen jeg har mottatt ekte?

Usikker på om en mail er sendt fra oss? Slik kan du sjekke om e-posten er ekte eller et forsøk på svindel.

  • Sjekk avsenderens e-postadresse: En mail fra Visma Amili sendes alltid fra en adresse som ender med @amili.no.

  • Sikre lenker: Hvis e-posten inneholder lenker, skal de alltid lede deg til en offisiell Amili-side (amili.no), eller til App Store eller Google Play. 

    For å sjekke om lenken er trygg kan du bevege musen over slik at lenken vises. På denne måten kan du se om lenken går til et trygt sted, uten å måtte trykke på den. Ikke trykk på lenken dersom du er i tvil.

  • Ingen sensitive forespørsler: Visma Amili vil aldri be deg oppgi personlig og sensitiv informasjon som passord, PIN-koder, innloggingsdetaljer, BankID, eller annen betalingsinformasjon i en mail. 

Hva gjør jeg hvis jeg tror jeg har blitt lurt?

 

Hvis du har delt dine kortdetaljer, BankID eller annen sensitiv og/eller personlig informasjon, ta umiddelbart kontakt med banken din.