Viktig informasjon om svindelforsøk
Vi er oppmerksomme på at flere av våre kunder mottar falske e-poster der avsender utgir seg for å være oss. Vi ber alle om å være forsiktige og ikke klikke på lenker eller gi fra seg personlig informasjon.
-1.png)
Advarsel om svindelforsøk
Vi har blitt informert om at det er flere som har mottatt denne falske e-posten hvor avsender utgir seg for å være fra Visma Amili. Dette er et forsøk på svindel.
Vi kan dessverre ikke utelukke ytterligere forsøk på svindel via e-post før personene som har sendt disse meldingene blir stoppet. Dersom du har mottatt en slik e-post, ber vi deg slette den umiddelbart.
Vi oppfordrer deg til å logge deg inn på MinSide via våre nettsider for å se om du har en sak hos oss.

Dette må du se etter
Sikre tegn på at avsenderen ikke er fra Visma Amili
Uansett om du har mottatt en e-post, en SMS eller en QR-kode, er det visse ting du kan sjekke for å se om meldingen er ekte.
Visma Amili vil aldri be deg:
- Dele personlig eller sensitiv informasjon som passord, PIN-koder, BankID eller andre bank- og betalingsdetaljer.
- Klikke på eksterne lenker som ber deg oppgi personlig og/eller sensitiv informasjon.
Er du usikker om du har et krav hos oss, kan du logge deg inn på MinSide og sjekke.

Verifisere e-poster fra Visma Amili
Er mailen jeg har mottatt ekte?
Usikker på om en mail er sendt fra oss? Slik kan du sjekke om e-posten er ekte eller et forsøk på svindel.
- Sjekk avsenderens e-postadresse: En mail fra Visma Amili sendes alltid fra en adresse som ender med @amili.no.
- Sikre lenker: Hvis e-posten inneholder lenker, skal de alltid lede deg til en offisiell Amili-side (amili.no), eller til App Store eller Google Play.
For å sjekke om lenken er trygg kan du bevege musen over slik at lenken vises. På denne måten kan du se om lenken går til et trygt sted, uten å måtte trykke på den. Ikke trykk på lenken dersom du er i tvil. - Ingen sensitive forespørsler: Visma Amili vil aldri be deg oppgi personlig og sensitiv informasjon som passord, PIN-koder, innloggingsdetaljer, BankID, eller annen betalingsinformasjon i en mail.
Hva gjør jeg hvis jeg tror jeg har blitt lurt?
Hvis du har delt dine kortdetaljer, BankID eller annen sensitiv og/eller personlig informasjon, ta umiddelbart kontakt med banken din.