Visma Inkasso for eAccounting
Hei eAccounting-bruker! 👋 Her finner du brukerveiledning for bruk av Visma Inkasso i eAccounting - fra aktivering til daglig bruk av tjenesten.
Slik kommer du i gang
For å aktivere Visma Inkasso i ditt eAccounting regnskapssystem, følg brukerveiledningen du finner på eAccounting sine hjemmesider.
Slik sender du faktura til oppfølging
Å sende over faktura til Visma Amili for inndrivelse, kan gjøres på to måter. Du kan ha automatisk oversendelse, slik at alle krav som har forfalt med tilstrekkelig antall løpedager, blir sendt til innfordring automatisk. Du kan også ha manuell oversendelse, slik at du selv går inn og sender de over.
Automatisk overføring
For å sette opp at faktura automatisk sendes til Visma Amili for inndrivelse, følger du denne brukerveiledningen til eAccounting.
Manuell overføring
For å sende faktura manuelt til Visma Amili for inndrivelse, følger du denne brukerveiledningen
Statusendringer på faktura
Du kan gjøre endringer i status på faktura som ligger til Visma Amili for oppfølging. Hvordan du foretar endringer, kan du se i brukerveiledningen til eAccounting.
Inkassooppgjør
Det er Visma Amili sitt KID og kontonummer som står på brevene vi sender ut. Når sluttkunden betaler inn til Amili, vil oppgjøret remitteres ut til kreditor.
Hva som skjer når oppgjøret fra Amili kommer inn i eAccounting, kan du lese om i denne artikkelen fra eAccounting.
Innfordringsprosessen
Hva skjer når en faktura sendes til Visma Amili?
Hva er forskjellen på en betalingspåminnelse og en betalingsoppfordring? Er purring og inkassovarsel det samme? Hvilke virkemidler bruker vi i de ulike stegene? Vi har samlet de ulike stegene i innfordringsprosessen for å forklare hva disse innebærer. Se nærmere beskrivelse her.
Trenger du hjelp?
Kontakt oss på e-post eller telefon, så hjelper vi deg!
- E-post: hjelp@amili.no
- Telefon: 73 20 61 62